Keresés a tartalomban:
Elektronika

Beszélgetéseinket is eladhatja a Facebook

2012. augusztus 17., mediainfo.hu
Címkék: Facebook like közösségi oldal reklám hirdetés hirdető beszélgetés
A kampányok tervezhetőbbé tételének, a reklámok pontosabb célozhatóságának érdekében bocsátana potenciális hirdetők rendelkezésére felhasználói beszélgetésekből származó egyes információkat a közösségi oldal.
A cégek megtudhatnák például, hogy mennyien beszélgetnek róluk, hogy mik a leggyakoribb kifejezések, amelyeket márkaneveik környezetében használnak, esetleg hogy milyen demográfiai csoportokba sorolhatók az utánuk érdeklődők - tudta meg a Wall Street Journal. Az egyes felhasználók személyes adatait persze nem adná ki és nem társítaná a statisztikákhoz a Facebook - már így is éppen elég gondja van a felhasználók védelmének és a profit maximalizálásának összehangolásával.

A hirdetők többnyire a like-ok számával mérik a hatékonyságot

Minderre azért van szükség, mert a hirdetők továbbra is jórészt sötétben tapogatózva költenek - esetenként igen jelentős összegeket - a közösségi oldalon, illetve olyan mérőszámokra próbálnak támaszkodni, amelyek szinte semmit nem árulnak el a befektetéseik megtérüléséről. Ez odáig fajult, hogy a közelmúltban több jelentős hirdető is visszavonta kampányait a site-ról. A legzajosabb ilyen ügy a General Motors-é volt, amely 10 millió dollárnyi reklámot mondott le - bár azóta kibékültek az oldallal.
 
A Facebooknak egyelőre nem sikerült tehát minden kétséget kizáróan bizonyítania, hogy a felületein megjelenő hirdetések növelik a vállalatok forgalmát, s több hasznot hajtanak, mint amennyibe kerülnek. Erre pedig égetően nagy szüksége lenne, hiszen bevételének oroszlánrészét (a tavalyi 3,7 milliárd dollárnak például a 85 százalékát) szerzi reklámfelületek értékesítéséből. A közösségi oldalnak ráadásul némileg paradox módon az okostelefonok hódítása is keresztbe tesz, mivel ezek aprócska képernyőjén alig van hely reklámok megjelenítésére. Így az impressziók száma lassabb ütemben növekszik, mint amilyenben a 950 milliós globális felhasználótábor.
 
A múlt hónapban a május óta a tőzsdén is jelenlévő társaság 14 százalékos negyedéves reklámbevétel-növekedésről számolt be, ami csak addig tűnik jó eredménynek, amíg össze nem vetjük a tavaly ilyenkori 87 százalékos megugrással. A nyilvános részvénykibocsátás óta a papírok értékének csaknem fele tűnt el, köszönhetően annak, hogy a tőzsdére lépés előtt éppen a hirdetési pénzek gyors növekedésének ígérete miatt láttak fantáziát a cégben a befektetők.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez