Elektronika
A sikeres vállalatépítés kulcsa a kommunikáció!
2013. április 2.,
Kosár-információ (SZ.Z.A.)
A hagyományos hardver-alapú vállalati telefonrendszerek elérték korlátaikat, és már nem képesek megfelelni a felhasználók mobilitás és rugalmasság iránti elvárásainak – mutat rá tanulmányában az Enterprise Group. A változtatás szükségét a vállalatvezetők is érzik: 89 százalékuk tervez kommunikációs infrastruktúra-beruházást egy éven belül.
A régóta üzemelő kommunikációs rendszerek a vállalatok és intézmények növekedésével párhuzamosan bővültek, ma már azonban nem felelnek meg a folyamatosan változó felhasználói igényeknek. A hagyományos hálózatok fenntartása, frissítése, magas hívásdíjai, alacsony szintű együttműködési és kommunikációs képessége, rendszerhibából fakadó megnövekedett kockázata pedig az ügyfelek elégedetlensége mellett mindennapos többletköltséget eredményez. A tanulmány szerint a vállalatok 72 százaléka mégis ezek folyamatos bővítése mellett döntött az elmúlt időszakban.
A vállalati kommunikációban azonban egyértelmű paradigmaváltás zajlik, és öt különálló trend – a korlátlan mobilitás, az új generációs felhasználói élmény, a közösségi média, felhőszolgáltatások és a rugalmas telepítési lehetőségek – együttes hatása teremt lépéskényszert.
Egy 2011 szeptemberében végzett nemzetközi felmérésből kiderült: a vállalatvezetők 68 százaléka szerint ügyfeleik jobb elérhetőségre és korszerűbb, fejlettebb kommunikációra vágynak, így azok a vállalatok, amelyek nem képesek megfelelni ezeknek az elvárásoknak, el is veszíthetik az ügyfeleiket. Nem véletlen, hogy a nemzetközi vállalatok több mint fele (53%) már elkezdte egységesíteni kommunikációs környezetét – többek között a tabletek és okostelefonok integrációját a vállalati rendszerekbe – Magyarországon azonban még a folyamat elején járunk.
„Azok a vállalatok, amelyek beleragadnak régi kommunikációs rendszereikbe, hamarosan versenyképtelenné válnak. A tétlenségnek pedig ára van, akár a versenyelőnyt, akár a költségcsökkentést nézzük. A vállalatvezetők 79 százaléka szeretne olcsóbb, 65 százalékuk pedig egyszerűbb kommunikációs rendszert, amely jól mutatja a változtatás szükségességét” – informált Orbán Előd, az Enterprise Group ügyvezető igazgatója.
A Siemens szakértői a kutatás kapcsán kiemelik: „az egységes kommunikáció standardizált, innovatív technológiái lehetővé teszik, hogy a kommunikációs eszközök és alkalmazások egységes rendszerben jelenjenek meg.” A felhasználó így egyetlen platformon keresztül képes elérni levelezését, hangpostáját, SMS-üzeneteit és chatfiókját, illetve használhatja mobilkommunikációs eszközeit és alkalmazásait. Mi több, szabályozhatja, milyen csatornán érhetik el, így egy megbeszélés során nem a mobiltelefonja fog csörögni; a rendszer a chat és e-mail funkciókat javasolja helyette.
A nemzetközi tapasztalatok alapján az egységes kommunikációnak köszönhetően a vállalatok egyértelműen hatékonyabbá és versenyképesebbé válnak! Az új technológiák bevezetésével csökkenő karbantartási, üzemeltetési és fejlesztési költségeket érhetnek el, sőt akár a használat alapú (pay-as-you go) fizetési modellel is hasznot hajthatnak.