Szolgáltatás
Nagyobb verseny, jobb kiszolgálás a repülőtereken
2013. április 17.,
Európai Parlament
Nagyobb lesz a verseny a legnagyobb európai repülőtereken a földi kiszolgálók között azt követően, hogy a Parlament kedden elfogadta a szolgáltatókra vonatkozó új szabályokat. A szolgáltatások magas színvonalának garantálása érdekében az Európai Parlament minőségi minimumkövetelményekkel egészítette ki a Bizottság javaslatát.
A Parlament döntése alapján a 15 millió utasnál nagyobb személy-, vagy 200 ezer tonnánál nagyobb teherforgalmat bonyolító reptereken a karbantartási, üzemanyag-töltési vagy poggyászkezelési feladatok végzéséért ezentúl az eddig kettő helyett legalább három cégnek kell majd ringbe szállnia.
Az ilyen repülőterekkel rendelkező tagállamoknak meg kell alkotniuk azokat a szabályokat, amelyek garantálják, hogy szolgáltatóváltáskor a régi földi kiszolgáló munkaerejét az új nyertes átveszi.
Minimumkövetelmények
2011-es adatok szerint az Európai Unióban 21 reptér esik ebbe a kategóriába, többek között a londoni Heathrow és Stansted, a párizsi Charles de Gaulle, illetve a frankfurti, az amszterdami és a brüsszeli légikikötő.
Az évente ötmilliónál több utast kiszolgáló repülőtereken a földi kiszolgáló vállalatoknak egy sor minőségi minimumkövetelményt is be kell tartania.
„Többek között olyan követelményekről van szó, mint például a csomagfeladásra vonatkozó időkeret, vagy a jégmentesítő folyadék raktározása" - jegyezte meg a témáért felelős Artur Zasada (EPP, lengyel) képviselő.
A következő lépés
A Parlament és a Tanács megpróbál kompromisszumra jutni a reptér-csomagban található két másik jogszabály-tervezettel kapcsolatban, amelyek a felszállásra és leszállásra rendelkezésre álló időrések elosztását és a zajszennyezéssel kapcsolatos korlátozásokat érintik. A repterek hatékonyságát javító két módosított javaslatot még 2012 decemberében fogadta el a Parlament.