A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az MTM-SBS Televízió Zrt. (MTM-SBS) MegaPlusz miniprogramjában sugárzott reklámjaival a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A vállalkozás a Megasztár tehetségkutató műsort népszerűsítő MegaPlusz miniprogramjában üzeneteként fogalmazta meg, hogy
- a Megasztár minden idők legnézettebb magyar zenés tehetségkutató sorozat.
- a Megasztár kezdete óta a hazai könnyűzenei élet közel háromnegyedét a Megasztár tehetségei adják.
- az Eurovíziós Dalfesztivál idei magyarországi döntőjében a résztvevő előadók felét a Megasztár indította el a siker útján.
A körülmények részletes vizsgálatát követően a GVH megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mivel a fenti állításait nem tudta hitelt érdemlően igazolni.
A GVH a jogsértés elkövetéséért 5.000.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság meghatározásánál a versenyhivatal súlyosító körülményként értékelte, hogy a megtévesztő kereskedelmi gyakorlattal a fogyasztók széles körét elérte. Enyhítő körülményként vette figyelembe ugyanakkor, hogy a vállalkozás a jogsértést elismerte.