Kihirdették az első magyarországi Best Buy Award (legjobb vétel) eredményeit. A felmérés arról kérdezte a magyar internetfelhasználókat, hogy mennyire elégedettek adott termékek és szolgáltatások ár/minőség arányával.
A felmérést a svájci ICERTIAS végezte március 4. és 22. között egy 1200 fős mintán, amibe a hazánkban élő, 15. életévét betöltött, internetet használó személyek tartoztak.
A projekt célja, hogy a vásárlók számára leegyszerűsítse a legjobb minőségű és legkedvezőbb áron kapható termékek és szolgáltatások keresését a helyi és a nemzetközi piacon. A Best Buy Award felmérést a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (International Chamber of Commerce - ICC) és az Európai Marketing-kutatók Szövetség (ESOMAR) rendelkezéseinek megfelelően folytatták
A magyarországi kutatás során 56 különböző gazdasági kategóriát vizsgáltak mint például:
- kereskedelem,
- élelmiszer-,
- cipő,
- ruházat
- kozmetikai ipar,
- háztartási készülékek,
- távközlés,
- pénzügyi szektor
A felmérésben a válaszadók szabadon megadhatták a cégeket, és nem egy listából kellett választaniuk.
Az abszolút kategória győztese a Tesco lett, a csokoládé kategóriában a Milka nyert, a sportcipők között pedig a magyar internetfelhasználók szerint az Adidas hozza a legjobb ár-érték arányt.