Jog
Panaszbejelentő zöld szám
2012. április 18.,
Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal létrehozott egy ingyenesen hívható zöld számot, hogy a fogyasztók élelmiszer-biztonsággal kapcsolatos panaszaikat minél könnyebben bejelenthessék.
A hivatal célkitűzésként fogalmazta meg, hogy a termőföldtől az asztalig biztosított legyen, hogy a fogyasztók elé megbízható, jó minőségű élelmiszer kerüljön.
A hivatal ennek érdekében nagy hangsúlyt fektet a kockázatelemzés, kockázatkezelés és kockázati kommunikáció megvalósítására.
Utóbbi vonatkozásában létrehoztak egy ingyenesen hívható zöld számot (06-80/263244), amelyen a hét minden napján várják a fogyasztók bejelentéseit, munkanapokon 8-16.30-ig személyesen, munkaidőn túl és hétvégén pedig üzenetrögzítőn hagyhatnak üzenetet.