Keresés a tartalomban:
Pénzügyek

Üzleti szféra: apadó bizalom

2012. április 13., Szabó Zoltán Attila
Címkék: üzlet magyar vállalatok Regus üzleti bizalmi index tőke üzleti stabilitás
Ismét kutakodott a Regus. Kutatóik világszerte félévente megvizsgálják az üzleti várakozásokat és trendeket és e pillanatban a magyarországi helyzetet így értékelik röviden: „hazánk 2011 szeptembere óta 10 pontot veszített az általános üzleti várakozásokat és üzleti bizalmat tekintve, így jelenleg 80 ponton áll.” Ez a tavaly március és szeptember között regisztrált adathoz képest visszaesést jelent.
Sejthettük, de most már írásba adták nekünk, hogy nem lett rózsásabb-vidámabb a helyzet kis hazánkban. A magyar vállalatok ugyanakkor tudatában vannak, hogy a fenntarthatóság érdekében vissza kell fogniuk a költségeiket, ugyanakkor nem szeretnék elvetni annak lehetőségét sem, hogy hosszú távon bővülni vagy terjeszkedni fognak. Magyarország a Regus Business Confidence Index szerint – amely világszerte félévente vizsgálja az üzleti várakozásokat és trendeket – 2011 szeptembere óta 10 pontot veszített az általános üzleti várakozásokat és üzleti bizalmat tekintve, így jelenleg 80 ponton áll. Ez a 2011 márciusa és szeptembere között regisztrált adathoz képest kisebb visszaesést jelent. Igaz, a bevétel-növekedésről beszámoló cégek aránya hat hónap alatt enyhén, mindössze 1 százalékkal csökkent 27 százalékról 26 százalékra, a nyereségnövekedést elkönyvelő cégek aránya pedig 16 százalékról 13 százalékra zuhant.
 
Az elmúlt időszakra visszatekintve a magyar vállalatok 58 százaléka az őket érintő visszaesés fő okát abban látja, hogy nehezen tud költséghatékony tőkeforrásokhoz jutni. A válaszadók 53 százaléka szerint ezt követi a forgalmazók, viszonteladók és termékbevezetést végzők rugalmatlan haszonkulcsa, valamint 49 százalék szerint a szükségtelen irodahelyiségek fenntartásának költségei. „A válaszadók úgy gondolják, hogy a rövidebb ellátási lánc (47 százalék), a harmadik fél bevonásával realizált értékesítés növelése (46 százalék) és a rugalmas üzleti szolgáltatások nagyobb arányú igénybe vétele (46 százalék) lehetnek azok a területek, ahol a vállalatok leginkább takarékoskodhatnának anélkül, hogy korlátoznák növekedési lehetőségeiket” – figyelmeztet a tanulmány.
 
A Regus-dolgozatból az is kiderül, hogy a magyar cégek 55 százaléka szerint az ügyfelek szélesebb megoszlása, 46 százalékuk szerint pedig a költséghatékony tőkeforrásokhoz való hozzáférés járulna hozzá leginkább a jövőbeni üzleti stabilitás javításához, amely a növekedés alapjául szolgálhat. „Globális szinten a Business Confidence Index mutatószáma a kis cégek esetében átlagosan 107, míg nagyvállalatoknál 124, tehát a nagyobb cégek kedvezőbb növekedési kilátásokkal rendelkeznek.”
 
Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója a felmérés eredményére utalva, kifejti: „a Regus Business Confidence Index által jelzett 2011. március és szeptember közötti jelentős visszaesés után a magyarországi üzleti bizalom kisebb mértékben ugyan, de tovább csökkent. Ezen kívül enyhén visszaesett a bevétel- és nyereségnövekedésről beszámoló vállalatok aránya is. Ezért a cégek, amelyek a fenntarthatóság szem előtt tartásával szeretnék megragadni a növekedési lehetőségeket, a fix költségek lefaragására törekednek a növekedési lehetőségeik korlátozása nélkül.”

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez