Kitekintő
Kiemelt feladat a hamisítás visszaszorítása
2012. április 21.,
MTI
Segíteni kell a hungarikumnak tekinthető, kiváló minőségű élelmiszerek piaci ismertségének, elismertségének növelését – fogalmazott Kardeván Endre a hungarikum törvényről tartott rendezvényen, amelyen a tárca szakemberei mellett a gyártók és a forgalmazók képviselői is jelen voltak.
A szakmai konferencián megvitatták a hungarikum-termékek előállításában, forgalmazásában és népszerűsítésében rejlő lehetőségeket. A vidékfejlesztési minisztérium államtitkára kifejtette: a Nemzeti Vidékstratégia egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a gazdaság a lakosságot biztonságos, jó minőségű és magas hozzáadott értékű élelmiszerekkel lássa el. Az április 2-án elfogadott, A magyar nemzeti értékekről és a hungarikumokról szóló törvény ösztönzi és segíti a hagyományos, kézműves termékek előállítóit.
Növelni kell a hungarikumnak tekinthető élelmiszerek, valamint a kiváló minőségű élelmiszerek piaci ismertségét, elismertségét – mondta Kardeván Endre. Ezt erősítheti a termékek értéknövelését szolgáló nemzeti minősítő rendszerek bevezetése, valamint a már meglévők továbbfejlesztése.
Gyaraky Zoltán, a Vidékfejlesztési Minisztérium főosztályvezetője előadásában bemutatta a hungarikum törvény legfontosabb célkitűzéseit, valamint a nemzeti értékek és a hungarikumok összegyűjtésének folyamatát. A magyarsághoz kapcsolódó tárgyak, szellemi és kulturális javak, szokások, jelképek és termékek az úgynevezett nemzeti értéktárban jelennek meg, amely működtetéséről a Hungarikum Bizottság gondoskodik. A Nemzeti Értéktárból választják majd ki a magyar csúcsteljesítménynek tekinthető hungarikumokat.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal képviselője arra hívta fel a figyelmet, hogy a hungarikum-védjeggyel ellátott termékeknél kiemelt feladat lesz a hamisítás visszaszorítása. A szakmai konzultáción részt vettek a gyártók és forgalmazók képviselői is, akik a hungarikum-termékek előállításának, forgalmazásának és népszerűsítésének lehetőségeit ismertették.
Elmondták, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban választják a hazai termékeket. A vásárlók kétharmada tartja fontosnak, hogy magyar terméket vásároljon és ezért hajlandó néhány százalékkal többet fizetni. A forgalmazók fontosnak tartják, hogy a kiváló hazai áruk elegendő mennyiségben, kiszámítható áron és nem utolsó sorban folyamatosan, magas minőségben legyenek megvásárolhatók.