Jog
Sok a panasz a termékbemutatókra!
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület tanácsai
2013. április 26.,
Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület
Az utóbbi másfél-két hónapban jelentősen megnövekedett a termékbemutatókkal kapcsolatos panaszok száma. A nyugdíjas korosztályt megcélzó cégek az egészséges életmódot és különböző egészségügyi felméréseket ígérve próbálják termékeiket rátukmálni a vásárókra.
A fogyasztók a szerződés aláírása után gyakran nem mernek szólni családjuknak amikor kiderül, hogy nem képesek kifizetni a gyakran akár több százezer forintot kitevő vételárat.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület tanácsai, hogy elkerülhetőek legyenek a későbbi panaszok:
- Szolgáltatások esetében – a szerződés aláírásától-, termékek megvásárlása esetén pedig a kiszállítástól számított 8 munkanapunk van az elállásra.
- Még mielőtt elmennénk egy ilyen típusú termékbemutatóra feltétlenül utána kell nézni, hogy pontosan milyen cégről is van szó. Rendelkezik-e telephellyel, elérhető-e telefonon, interneten.
- Az ár tekintetében ne a részletfizetés összegével számoljunk, hanem a teljes vételárat vegyük figyelembe .
- Nem biztos, hogy a szórólapon vagy meghívókon ígért ajándékot megkaphatjuk, ugyanis ezek a legtöbb esetben a vásárlás vételárából kerülnek levonásra.
- És a legontosabb: semmit ne írjunk alá, mielőtt az elénk tett dokumentumot, szerződést elejétől a végéig figyelmesen elolvasnánk!